Noah

Noah
Underbara fina

tisdag 16 november 2010

Nu var det länge sen...

Jo vad har hänt? Inte så mycket, blir tokig på vädret som alla andra i detta avlånga land. När snön höll på att smälta bort kom jag knappt utanför tomten med vagnen.

Mössen gör mig galen. Det bor en under byrån i sovrummet, en i pianot i vardagsrummet och en under en byrå också den i vardagsrummet, sen har vi ju den i Saras rum och alla dom som springer i köket förstås. Fyra möss i fällan under fyra dagar och jag får ju inte glömma den som bor i badrummet. Igår när jag skulle sätta mig i soffan så trodde jag ju självklart att den skulle ha hört att jag kom men precis när jag sätter mig flyger en upp över huvudet på Alfons (Alfons sitter på armstödet på soffan) och in under pianot. Bra råtthund man har, han fattade först ingenting men sen blev det fart på han. Uuuuhhhaa! Sen skulle dom ju komma från ett företag med gift i fredags men när vi ringer upp henne som vi fått nummret till så jobbar hon inte alls där och bara skrattar åt stackars Tommy som ringde.

Noah har fått för sig att det är jättekul att skratta och gör det titt som tätt men han börjar bli lite blyg. Så ni som vill göra er säkra på att han skall känna igen er får besöka oss flitigt ;-).

Inget nytt om flytten, nu väntar vi bara på ett godkännande från deras hyresvärd och det kan ta ett tag. Dock blir flytten inte av förrän troligtvis 15 januari men bättre sent än aldrig. Synd bara att min mammaledighet tar slut snart. Är det någon som vet om mannen får använda sina 60 dagar på helgerna trots att han jobabr i veckorna? Antar att man inte får det men i så fall kanske jag åtminstone kan spara 2 dagar i veckan. Och jag som skulle fika så mycket med alla andra morsor... hi hi.

Idag var mormor (min) och Sture här, dom har varit och hälsat på Marcus i Portugal ganska länge. Så det var roligt att träffa dom då det var ett tag sen. Dom hade med sig frukost och kaffe. Kul med lite sällskap! Tack för det besöket! 

I torsdags var jag hemma hos Beckis och fikade, skulle egentligen träffa några mammor i gränby men det blev alldeles för kort varsel på det men jag lyckade ta mig till stan med mamma senare, hade velat gå till öppna förskolan men det var det ingen annan som ville så det var trevligt med en fika i allafall. Tack Rebecka för det. Hon hade dessutom en liten överraskning att berätta eller inte så liten heller... Kul kul ;-).

I söndags var vi på pappas jobb och uppvaktade honom på farsdag. Tommy har inte fått sin present ännu men han vet inget ännu.... Den som väntar.....

I helgen ska jag till Martina som fyller år. Bara tjejor ska bli kul, jag bara hitta någon rolig present till damen i fråga.

Bjuder på några bilder från veckan som varit!

En ovårdad Alfons men han får behålla pälsen i vinter!



Noah skall sälja mercedes som morfar hade han tänkt, här går dom igenom grunderna kring en bra bilaffär på farsdag!!! ;-)


Min stora kompis


Läsa eller snarare slå lite barbapapa är kul!



Så här är Alfons ungefär alla dygnets vakna timmar = en boll i munnen ifall att någon vill busa!




Ville du veta vad klockan var? Här har du svaret mammi!

1 kommentar:

Johanna M sa...

fy tusan vilken gullig plutt han är!!!!! älskar näst sista bilden.. han ser så buuusig ut!
Hoppas allt är bra med er annars! Ta hand om er! kramar