Noah

Noah
Underbara fina

måndag 8 november 2010

Dessa möss!!

Dålig uppdatering men det är fullt upp. Nyss slogs mössen ute på köksgolvet och en av dom hade ingenstans att gömma sig så den satt ihopkurad under köksbordet och såg livrädd ut men sen försvann den. Läbbigt när man inte vet vart dom tar vägen. En eller flera har boat inne i saras rum och där gömde sig en bakom elementet när jag kom in, tyvärr fick han inte riktigt med svansen så den tittade jag och alfons på samtidigt som vi såg ett par musöron sticka upp över kanten. Jag är inte rädd för möss men dom överraskar alltid och är så spattiga, men det värsta tänkbara är att Alfons får tag i en som han plågar ihjäl  (om han ens dödar den) och sen mumsar i sig den i våran säng, stolt över att fångat bytet. Och om matte snällt ber honom att släppa sin dyrbara ägodel förvandlas han till en djävul som är snabbare än en kobra. Det är min hund det!!!! :-0!


Nu har jag blivit av med fökylningen, den var hyffsat tacksam. Kort men intensiv! Hellre det än något som håller på länge. Noah är också frisk, bara massa snor som han skall bli av med så nu låter han som en kaffebryggare igen.


Nu börjar jag längta till flytten men vågar inte hoppas något än förrän alla papper är klara. Så kul att få göra i ordning allt, och om vi flyttar innan jul så får man ju julpynta det första man gör. Här åker julgranen upp väldigt tidigt, typ runt lucia. Jag hatar julpynt och tomtar som sitter här och där men för barnens skull kanske jag kan godkänna någon tomte eller två... Julgranen måste i alla fall vara i en och samma färg, förra året var den rosa, alltså inte trädet utan pyntet och skulle någon råka sätta in något rött eller liknande åker det genast bort. Hi hi kul mamma Noah har fått.


Tjao!

Inga kommentarer: